Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

zondag, april 17, 2005

Het gedicht 'Palindroom'



"Eis reversie! Een palindroom voor palindroom." Dat is en blijft ons hoofddoel op deze site. Dus tussen alle 'leuke' krantenkoppen, 'grappige' reclame-uitingen en andere (taal)gein zo nu en dan ook aandacht voor 'het palindroom'.

Vandaag aandacht voor het gedicht 'Palindroom' van Aramis, gericht aan Charlotje. Charlotje en Aramis zijn twee Belgen die elkaar via internet hebben ontmoet en samen gedichten en andere zaken uitwisselen op hun site 'Gedichten Gedachte'. Hun pagina is meer dan de moeite waard, zeker ook deze pagina Taalkunst met een aantal taallinks. Maar het hoogtepunt zijn de vele gedichten en dan met name deze:

Palindroom
Lotje
Ik zie je niet
Ik hoor je niet
Ik weet dat je er bent
Ik ken jouw gedachten
Jouw gevoelens
Jouw verlangens
Mijn verlangens
Mijn gevoelens
Jij kent mijn gedachten
Je weet dat ik er ben
Je hoort me niet
Je ziet me niet
Aramis

Comments on "Het gedicht 'Palindroom'"

 

post a comment
eXTReMe Tracker