Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

vrijdag, april 15, 2005

L-woorden

Een tijdje terug "bladerde" ik een reclame"krantje" door met daarin een T-shirt met V-hals. Juist deze combinatie van T-shirt met V-hals trof mij en ik realiseerde me dat er méér van dit soort woorden zijn.
Ik merk dat de meeste van dit type (<letter>-woord) naar een vorm verwijzen: (S-bocht, D-ring, X-benen, J-sluiting, T-bone steak), maar soms hebben we te maken met een afkorting (H-woord, V-raad, e-mail, U-boot, G-plek, s-barak). En als uitzondering: i-mode, X-stralen.
Je zou er een hele verhandeling over kunnen schrijven (of is dat al 's gedaan?), maar voorlopig heb ik een probleem van een heel ander kaliber: mijn t-pot is zojuist k-pot gevallen. (het is nog wáár ook)

Comments on "L-woorden"

 

post a comment
eXTReMe Tracker