Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

dinsdag, september 06, 2005

Dubbele Metro Misser?


Hmm, ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom? Dat zou Van Gaal gezegd hebben als hij de Metro Missers van vandaag had gelezen. Ze geven aan dat het 'tweemaal zoveel als' had moeten zijn in plaats van 'tweemaal zoveel dan'... Of ik heb lopen slapen, of de Metro mag morgen weer een Misser plaatsen...

Comments on "Dubbele Metro Misser?"

 

Anonymous Anoniem said ... (4:48 p.m.) : 

Blijkbaar heb je lopen slapen... want hun correctie is juist. Zie bijvoorbeeld de pagina over dit onderwerp op de site van Onze Taal.

 

Anonymous Anoniem said ... (5:22 p.m.) : 

Damn. Nie slim van mij. Shame. Ik heb dus de als-angst aldus Onze Taal:

":In de spreektaal wordt groter als niet meer als echte `fout' gezien, in de schrijftaal (meestal) nog wel. Sommige schrijvers zijn nu zo bang geworden voor deze `als-fout', dat ze zijn gaan lijden aan `als-angst': ze gebruiken dan waar eigenlijk als moet staan. Dit zien we ook terug in uw voorbeeldzin."

Gr, Askhim

 

Blogger Bram said ... (8:46 p.m.) : 

Ja, heel fijn allemaal, maar in mijn studententijd hadden we de gevleugelde uitspraak:

"Programmeren is moeilijker dan je denkt;
programmeren is makkelijker als je denkt"

mag je die mooi elke keer omstandig gaan uitleggen. De clou is dan nl. niet meer zo voor de handliggend als vroeger.

 

post a comment
eXTReMe Tracker