Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

zondag, september 04, 2005

Bij zonder: twee nominaties! Grens redactie-reclame verdwenen bij Telegraaf

De afgelopen dagen al een paar advertenties van de Bijenkorf voorbij zien komen die allemaal een nominatie zouden kunnen krijgen voor de Haedvertiser; onze prijs voor 'leuke' (taal)humor in reclame. Er werd namelijk wel heel veel gebruik gemaakt van 'Bij zonder' en 'Bij na heropend' etc etc. Allemaal ter ere van de opening van de nieuwe Bij in Amsterdam.

Maar wat ik vandaag zie slaat alles. De Telegraaf op Zondag is volgens mij helemaal 'te koop' want er staat een dubbele pagina in over de Bijenkorf. Ben benieuwd hoeveel daarvoor betaald is, redactioneel kan dit niet zijn... En het unieke is: de 'redactie' van de Telegraaf heeft een erg originele kop bedacht. 'Helemaal Bij'! En daarmee scoren ze een Chapeau!?-nominatie, onze prijs voor 'leuke' (taal)humor in krantenkoppen.

Daarmee heeft de Telegraaf, hoe kan het anders, een wereldprimeur; een nominatie voor de Chapeau!? EN, omdat je dit ook wel een advertentie kunt noemen, een nominatie voor de Headvertiser! Met 1 kop!!

Daarnaast wil ik de Telegraaf zelf persoonlijk feliciteren met het feit dat de grens tussen redactie en advertising volledig vervaagd is. En respect voor de communicatiemensen van de Bij. Wat mij betreft geen probleem dit soort geintjes maar ik denk dat met name journalistiek Nederland er anders over denkt... Om over onze vrienden van de Consumentenbond en RCC nog maar te zwijgen...



Klik op het plaatje om te zien dat er echt geen 'Advertentie' bovenstaat!

Comments on "Bij zonder: twee nominaties! Grens redactie-reclame verdwenen bij Telegraaf"

 

post a comment
eXTReMe Tracker