Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

vrijdag, mei 20, 2005

Do or not do, there is no try...

Kom net terug van Episode III. Star Wars dus, voor hen die dat nog niet snapten. Bijzondere ervaring (mensen die al klappen als het eerste Lucas Filmlogo in beeld komt en gek worden en juichen als Anakin z'n eerste Darth Vader 'Ghhhhhhhhhhhhh' laat horen) en daarnaast wat mij betreft een geweldige film. Als ode aan deze mooie serie films van George Lucas mijn favoriete quote van Yoda, eentje uit Episode V, The Empire Strikes Back . Je mag van z'n filosofisch en taalkundig onjuiste uitspraken houden of niet, dit soort spreekwoorden doen mij meer dan de huisje, boompje, beestje spreekwoorden die ik in het Van Dale spreekwoordenboek tegenkom...:

Yoda No. Try not. Do... or do not. There is no try.

(Mensen die de film nog niet gezien hebben; stoppen met lezen! Even voor de andere fans die wel al geweest zijn, als die zich op deze site bevinden: Alle puzzelstukjes lijken mooi in elkaar te vallen. Leia en Luke worden 'verstopt' voor Darth Vader en deel IV, V en VI kunnen 'beginnen'. Zelfs aan het legen van het geheugen van C3PO en R2D2 is gedacht. Maar dan toch even dit; het feit dat Lord Vader in V toch weet dat Luke zijn zoon is (en Leia z'n dochter?) komt natuurlijk door z'n 'dark forces', tenminste, dat lijkt me zo. Maar de achternaam Skywalker kan hem op z'n minst een hint gegeven hebben. Hij weet zelf vast toch nog dat hij zelf ooit Anakin Skywalker heette... Was het niet handiger geweest om de baby dan Luke Jansen ofzo te noemen?? Of draaf/draai ik nu door?)

Comments on "Do or not do, there is no try..."

 

post a comment
eXTReMe Tracker