Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

dinsdag, februari 22, 2005

Quotes

Net viel de nieuwe Quote hier op m'n werk op de mat. Dat Quote een koning is in woordspelingen wisten we natuurlijk al. Al bladerend kwam ik bijvoorbeeld de volgende koppen tegen: "Ontgroend", bij een artikel over Greenfield Capital Partners en "Steengoed", bij een artikel over in balans met stenen (ja, echt, kijk maar eens op www.chsa.nl). En daar bleef het niet bij, de woord'grapjes' zijn niet te tellen. Ook de rubrieken Quoto en Qastelen zeggen natuurlijk ook veel over hun taalhumor.

Maar toch ..., ook twee leuke berichtjes in de Quote van deze maand. Een verhaaltje over 'steeds meer TV commercials met een accent' en een stukje met de kop 'Nomen est Omen', over de Tsunami en bedrijven die iets met dat woord doen of deden. Beide stukjes hieronder even los als twee posten gepubliceerd (blijft een crime, twee plaatjes tegelijk posten met Hello/Blogger).

Comments on "Quotes"

 

Anonymous Anoniem said ... (4:51 p.m.) : 

In dit kader: Goed verhaal vers van de pers. Opnieuw slaagt Quote erin om negatieve pers te halen...:

dinsdag 22 februari 2005
Auto-adverteerders weg bij Quote

Enkele luxe automerken, waaronder BMW en Volvo, overwegen per direct hun advertenties terug te trekken uit het maandblad Quote. Aanleiding is een uit de hand gelopen VIP-feestje dat het tijdschrift op de AutoRAI organiseerde.

Het feestje vond plaats tijdens de openingsavond van de AutoRai. Zakenblad Quote heeft op deze jaarlijkse autobeurs een stand in Hal 9, tussen merken als Volvo Cars, Aston Martin, Jaguar, Landrover en MG Rover. Hier ontving het tijdschrift deelnemers aan de jaarlijkse Quote Challenge Rally.

Volgens een zegsman van een betrokken automerk die niet met name genoemd wenst te worden, was de stand veel te klein voor de circa 300 gasten. Daardoor dwaalden de meeste bezoekers al snel met drankjes en hapjes over de andere stands in Hal 9.

Uitgelachen
“En daarbij hingen ze niet alleen over, maar zaten ze met drank, eten en sigaren ook in de auto's. De allerlaatste modellen Jaguar, Volvo, MG Rover en Landrover zaten onder de smeersels en vlekken. En een lawaai dat de 300 genodigden maakten. Ze overstemden met hun gebral ieder ander bezoek van de omringende importeurs. Je kon relaties echt niet met goed fatsoen ontvangen,” aldus de zegsman. Verzoekjes van onder meer de voorzitter van de RAI-vereniging en directeur BMW Nederland Arjen de Jong om de decibels uit de Quote-speakers te temperen, werden niet gehonoreerd. De Jong zou zelfs door het gezelschap zijn uitgelachen.

”Budgettaire redenen”
Woordvoerder Diederik Reitsma van BMW Nederland bevestigt dat het automerk haar advertenties terugtrekt uit het tijdschrift. Reitsma ontkent echter dat er een verband is tussen dit besluit en het Quote-feestje of de wijze waarop RAI-voorzitter en BMW-directeur De Jong is behandeld. Als verklaring voor de advertentiestop geeft Reitsma aan dat dit “om budgettaire redenen” gebeurt. Huib de Vries, woordvoerder van Volvo Cars Nederland, wil het bericht dat Volvo zich als adverteerder terugtrekt, bevestigen noch ontkennen. “Het kan heel goed dat we ons terugtrekken. We zullen daar ernstig naar kijken.”

De Vries: “Dat Quote een feestje geeft is prima en het is ook niet zo erg dat de muziek dan een beetje te hard staat, want Quote is toch een beetje van het belletje trekken. Maar dat ze naar aanleiding van klachten die muziek nog harder zetten en ons uitlachen, nee, zo ga je niet met elkaar om. Vooral niet als je zakelijk een relatie hebt.”

Meeste last
De Vries bevestigt dat de pr-managers van de diverse automerken het gedrag van de Quote-redactie en haar gasten besproken hebben tijdens een vergadering op de laatste vrijdag van de beurs. Ook weet de Vries dat andere merken eveneens overwegen zich terug te trekken. “Maar is er geen sprake van een gezamenlijk besluit.” Op de vraag om welke merken het gaat, antwoordt De Vries: “Het zijn vooral MG Rover, Landrover, Aston Martin en Jaguar die het meeste last van Quote hebben gehad.” Het zijn dan ook deze en wellicht nog andere merken die het voorbeeld zullen volgen van Volvo en BMW.

Een woordvoerder van Pon, dat met zijn merkenportfolio in een andere hal stond: “Het is heel simpel. Als je met elkaar een ruimte deelt, heb je dus een zakelijke relatie met elkaar. Als een van de partijen zich misdraagt, is het logisch dat je de zakelijke afspraken met elkaar verbreekt.”

Hoofdredacteur Jort Kelder was zelf niet bij het feestje aanwezig. Volgens Volvo-woordvoerder De Vries bekende Kelder dat hij van alle ophef “was geschrokken” en met de situatie “in zijn maag” zat.

 

post a comment
eXTReMe Tracker