Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

donderdag, februari 03, 2005

Galgje

Vliegen heeft na 9/11 een nieuwe dimensie gekregen. Ik kijk met een ander oog naar mijn mede-passagiers. Ik geloof in de scanners en vloek niet bij de enorme rijen op Schiphol. In Auckland zijn de rijen overigens veel langer. Daar checkt men bij binnenkomst op wapens en allerhande scherpe voorwerpen, bij de uitgang controleren ze op eetbare goederen (droog vless, fruit etc) en andere potentiele infecties (ontsmette van tenten en wandelschoenen). Ze zijn daar, net als de Ozzies als de dood, dat enge ziektes het natuurschoon vernietigen.

In het vliegtuig, op weg down under, probeerde ik de spelletjes op mijn prive-multimedia-unit. Geen zin in ingewikkelde instructies koos ik voor Hangman, in Nederland: Galgje. Mijn eerste pogingen mislukte, waardoor er als snel een poppetje - zonder benen - vrolijk hing te bungelen aan de galg. Ik zag het mannetje hangen en dacht weer aan vliegtuigaanslagen en verborgen boodschappen: een combinatie van vermoeidheid en teveel Dan Brown lezen.

Ineens zag ik het woord.
Ik geloofde mijn ogen niet: Skyscraper.
Ideaal met twee keer de S en de Y.
Maar toch: Hangman in een Vliegtuig en dan dat Woord.

Een tweede poging. Weer tien posities.
Eerst maar even de E, R en A.
Drie keer raak... Dezelfde posities als de vorige beurt.
Het zal toch niet? De S.
Ja hoor!
De daaropvolgende keren bleef het spel 'hangen' op Skyscraper.
Ook op de vervolgvlucht van Hong Kong naar Auckland. Door de herhaling werd er weer een macabere factor toegevoegd. Blij stapte ik uit en sluitte met alle plezier aan in de rij.

PS: Hangman, level Medium, Cathay Pacific


Comments on "Galgje"

 

Blogger Anton-Jan Thijssen said ... (11:46 p.m.) : 

Cool man! Maar gelukkig heb t veilig gehaald. Go to see you on the blog!

Hier alles ok maar vast niet zo lekker als daar.

See you when you get busted!
Askhim

 

Anonymous Anoniem said ... (11:10 p.m.) : 

Ik sluitte aan in de rij?

 

post a comment
eXTReMe Tracker