Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

donderdag, januari 20, 2005

Ik wordt dommur!?

Zojuist (woe-avond) meegedaan met de Nationale IQ Test van BNN, en deze zat - natuurlijk - vol met taal. Vooral vraag 1-4 en vraag 44-47 waren voor ons wel heel erg toepasselijk want ze gingen over palindromen en anagrammen. Die had ik natuurlijk allemaal goed. Maandnaam, lepel, rotor, nestor, prijst, ze kwamen allemaal langs!

In totaal had ik 12 fouten, meer dan vorig jaar, en m'n IQ zakt dus van 132 naar 123, geen hoger, wel een mooier getal. Daarmee ben ik HBO+/Universitair en vorig jaar was ik nog Universitair+ en daarmee 'begaafd'. Da's balen... Wie weet hoe 't komt mag 't zeggen... Gelukkig scoorde ik beter dan alle BN'ers, ook dan gedeeld winnaar bij de BN'ers Maurice de Hond (115), ruim boven het gemiddelde van alle deelnemers (111) en ook boven het gemiddelde van het (beste) vak raketgeleerden. Beste van de avond was een raketgeleerde dame met 147. Wow! Maar beauty & brains gaan zelden samen zoals we zagen, hopelijk is die 24 punten verschil met mij te zien...

(PS Presentator Jeroen Pauw deed zelf niet mee maar maakte zoveel fouten in z'n presentatie dat hij waarschijnlijk laag gescoord had (kan die man niet gewoon een influisteroortje krijgen net zoals bij Nova?). Zo zei hij dat woorden die je andersom kunt lezen maar dan iets anders betekenen geen palindromen zijn (volgens Van Dale dus wel!), hij vergat de antwoorden op vragen te geven en zei op het einde doodleuk: "Nog vijf vragen te gaan, vraag 60-65". En 60-65 is nog altijd 6 vragen Jeroen, een klassiek foutje...)

Comments on "Ik wordt dommur!?"

 

post a comment
eXTReMe Tracker