Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

donderdag, januari 13, 2005

Ik leer elke dag nieuwe woorden...

Nu had ik deze week al een nieuw woord geleerd maar dat is eigenlijk te ranzig voor deze plaats. (Heel klein dan: kontmaagden)

Maar vandaag wees TC mij op dit woord: EibofobiE !. Daar word ik helemaal blij van en doet mij hoopvol stemmen dat de doelstelling van Genootschap Omen est Nomen niet eens helemaal onhaalbaar is...

Eibofobie is een grappig bedoelde term om een fobie voor palindromen aan te geven. Het woord zelf is ook een palindroom. (Goh echt?, AJT) Eibofobie bestaat voor zover bekend niet in werkelijkheid. Logischerwijs is iemand die aan eibofobie lijdt een boofoob en is hij hcsibofobisch. De term bestaat ook in het Engels (aibohphobia) en het Frans(eibohphobie).
Bron: Wikipedia

PS Roel/TC:
What about WoordrooW of DroowoorD ???
En iemand die ons Genootschap steunt zou een Tsirupurist kunnen zijn...

Comments on "Ik leer elke dag nieuwe woorden..."

 

post a comment
eXTReMe Tracker