Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

donderdag, mei 12, 2005

Nieuw woord: anti-llianen



Via opnieuw Enschede aan Zee kwam ook deze kop. Heel erg flauw. Maar stiekum best leuk.

We willen trouwens graag weten waar hij in gestaan heeft, anders wordt nomineren voor de Chapeau!? zo lastig....

Comments on "Nieuw woord: anti-llianen"

 

Anonymous Anoniem said ... (10:54 p.m.) : 

reactie op editor's comment: anti-llianen.
Ik weet niet wat jullie bedoelen met 'stiekum best leuk' maar voor mij klinkt dat weer zoiets als jullie Nederlanders zijn bang om de waarheid te zeggen dus lossen we het met humor, of met stiekum denken, maar niks erover zeggen op?
Srry hoor, maar dat vind ik ergens wel een racistische opmerking 'in disguise'.
Ik ben zelf half Arubaan/half Nederlander en om zoiets als editor op een site op te merken vind ik vrij onprofessioneel.

 

Anonymous Anoniem said ... (1:53 p.m.) : 

Ik denk niet dat de auteur van dit weblog (noch de auteur van de originele krantenkop) bedoelde dat de inhoud leuk was. Wat er bedoeld werd, is dat deze wijze van het uit elkaar pluizen van woorden (welk woord dan ook, zie zo'n 20 andere Chapeau's) te flauw voor woorden is, maar toch wel een glimlach losmaakt.
Als Nederlander in alle dimensies kan ik mij niet voorstellen hoe discriminatie in het dagelijks leven een mens vormt, maar ik denk niet dat het in je voordeel werkt als je naast echt racisme ook nog ingebeeld racisme gaat zoeken.

 

Anonymous Anoniem said ... (1:56 p.m.) : 

Als je het stuk had gelezen, dan had je geweten dat er zeer kritisch wordt geoordeeld over de maatregelen die zijn aangekondigd tegen Antillianen die naar Nederland willen. Daarnaast: het feit dat we de kop best geinig vinden heeft te maken met leuke manier waarop er met taal 'gespeeld' wordt en heeft niets met de inhoud te maken. Oordeel niet te makkelijk dus, dat doen wij ook niet. Daarnaast vind ik de opmerking 'jullie Nederlanders' niet echt slim. We willen allemaal graag goed door een deur kunnen en moeten niet over 'wij tegen zij' en 'jullie tegen ons' praten. Als half Arubaan/half Nederlander zou je dat toch moeten weten. Maar toch bedankt voor je reactie, vrijheid van meningsuiting is een hot item de laatste tijd...! En de waarheid lopen we nooit voor weg, als het je interesseert mag je mijn persoonlijke mening over dit soort zaken weten maar lijkt me niet echt relevante content voor een site die gaat over taalhumor. Tot slot sluit ik me aan bij de post hierboven...

Groet, Askhim

 

post a comment
eXTReMe Tracker