Busted Wereldnatuurfonds RSS Site feed:
En ook nog een Atom Site Feed

woensdag, januari 26, 2005

Getver-tising

Een paar jaar geleden (toen wrapvertising op de markt kwam) bedachten TC en ik voor de 365.nl promotie zo'n 150 verschillende vormen van advertising, de een nog flauwer dan de ander. Maar vandaag heb ik (in het FD, pagina Communicatie, registratie verplicht) een nieuwe geleerd; Getvertising. Waar ik eerst dacht dat het cynisch met een verwijzing naar getver bedoeld was, blijkt het toch zeker verdomd serieus te zijn en is het advertising waarbij we van een breng naar een haalreclame moeten. "...De strateeg van reclamebureau Lemz is ervan overtuigd dat bedrijven 'de slag van breng- naar haalreclame' moeten maken." aldus het FD. Huhuh... Bij deze nomineer ik getver-tising voor het Bommelwoord van de week en tevens als beste inzending van de maand voor bullshitbingo!

(Kleine selectie uit onze oude advertising-lijst: pretvertising, sletvertsing, trompetvertising, kroketvertising (die bestaat inmiddels, Mora!!), loketvertising, vetvertising, petvertising, beterbedvertising, enzovoort. Brainstorm vond plaats onder invloed en zonder zout)

(PS Kan iemand mij uitleggen wat dat busmarketing is?)

Comments on "Getver-tising"

 

post a comment
eXTReMe Tracker